تحصیلات و سن و سال و شخصیت ثروتمندان چگونه است؟

برای تبدیل‌شدن به متخصص پولساز چه شخصیتی باید داشته باشید؟

برای تبدیل‌شدن به متخصصی پولساز باید بر روی شخصیت خودتان هم کارکنید. در این مقاله شخصیت یک متخصص پولساز تشریح می‌شود!

 

تجربه‌های پولساز

تجربه تجربه تجربه

 الگوی نقش فرد پولساز

تحصیلات و سن و سال ثروتمندان

جایگاه اجتماعی افراد پولساز

 

ویژگی‌های جمعیت شناختی:

علاوه بر ویژگی‌های شخصیتی عوامل محیطی و پیرامونی نیز در شکل‌گیری رفتار افرادپولساز تأثیر دارند که مهم‌ترین آنان عبارت‌اند از:

 

  • تجربه کاری
  • الگوی نقش
  • تحصیلات
  • سن
  • جایگاه اجتماعی

 

تجربه‌های پولساز:

اکثر متخصصان در حرفه و صنعتی که کار خود را در آن شروع می‌کنند دارای تجربه قبلی نیز هستند و تجربه قبلی آنان تأثیر زیادی در موفقیت آن‌ها دارد. در اینجا لازم است به نکته بسیار مهمی اشاره‌کنیم:

بعضی از افراد داشتن تخصص دانشگاهی را برای شروع یک کسب‌وکار کافی می‌دانند و پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه با فرض اینکه همه‌چیز را در مورد رشته تحصیلی خود می‌دانند می‌خواهند مستقیماً وارد بازار کسب‌وکار شوند درحالی‌که تاکنون لباس کارگری به تن نکرده‌اند به‌یک‌باره می‌خواهند در قامت یک کارفرما ظاهر شوند.

 

تجارب پولساز یا آموختن تخصص پولسازی؟

اگرچه داشتن تخصص و آشنایی به علوم نظری در مورد یک‌رشته شغلی کمک زیادی به موفقیت در آن رشته شغلی خواهد نمود ولی این اطلاعات و دانشی که در مدرسه و دانشگاه به شما یاد می‌دهند برای موفقیت در بازار کسب‌وکار کافی نیست.

 

بدون داشتن مهارت عملی بدون داشتن تجربه قبلی بدون شاگردی کردن بدون دیدن واقعیات بازار بدون کارگری کردن چگونه می‌توان انتظار موفقیت داشت؟

 

واقعیاتی که پس از ورود به بازار با آن مواجه می‌شویم این است که ورود به بازار به این شکل در بعضی از مواقع آن‌چنان شکننده و حتی ویرانگر است که بدون داشتن شناخت قبلی از بازار ممکن است ضربات جبران‌ناپذیری به افراد وارد نماید.

 

پس تأکید می‌کنیم که یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت متخصصان پولسازی و یکی از مهم‌ترین عوامل شخصیتی افراد پولساز داشتن تجربه و داشتن مهارت عملی و سابقه کار قبلی در شغل موردنظر است.

شاید سؤال کنید بسیاری از افراد تجربه قبلی ندارند پس نباید وارد بازار کار شوند؟

 

در پاسخ به این سؤال باید گفت هیچ‌کس نمی‌تواند فردی را را از ورود به بازار و راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید منع کند ولی دلیلی وجود ندارد که افراد الزاماً در قامت یک کارفرما یا خویش‌فرما وارد بازار کسب‌وکار شوند. درحالی‌که هیچ‌گونه سابقه کار قبلی در بازار نداشتند.

 

 

تجربه تجربه تجربه

همان‌گونه که برای دریافت مدارک دانشگاهی باید مدارج علمی پله‌پله و گام‌به‌گام طی شود برای دریافت درجه کارفرمایی و خویش‌فرمایی نیز باید مراحل مقدماتی به صورت گام به گام طی شود که ازجمله مهم‌ترین این اقدامات کسب تجربه در قالب کارگری و کارمندی یا شاگردی در کسب‌وکاری است که بنا داریم در آن رشته شغلی فعالیت مستقلی را شروع کنیم.

 

این جمله یکی از متخصصان موفق جای تعمق بسیار دارد که می‌گفت:

اولین شرط موفقیت در کسب‌وکار تجربه است دومین شرط موفقیت در کسب‌وکار تجربه است و سومین شرط موفقیت در کسب‌وکار نیز بازهم تجربه است.

 “تجربه تجربه تجربه”

 

 الگوی نقش: افرادی که در خانواده آن‌ها یک فرد پولساز وجود داشته باشد به‌احتمال‌زیاد به راحتی می‌توانند پولساز شوند. وجود یک الگو سبب تشویق تلاش‌های پولسازی در افراد می‌شود. برای یک فرد پولساز وجود الگو موفقیت را به یک امر دست‌یافتنی و باورپذیر تبدیل می‌کند و انگیزه افراد برای تلاش بیشتر را تقویت می‌کند.

 

تحصیلات و سن و سال در ثروتمندان:

اگرچه تحصیلات نمی‌تواند به‌تنهایی عامل موفقیت باشد ولی متخصصانی که دارای تحصیلات‌اند احتمال شکستشان کمتر از کسانی است که فقط دارای تجربه بوده و فاقد تحصیلات هستند.

 

در عصر حاضر با توجه به رشد شتابان فناوری‌های جدید متخصصان پولسازی به دانش و تخصص بالایی نیاز دارند تا بتوانند فرصت‌های کسب‌وکار را در زمینه‌های مختلف تشخیص دهند و متناسب با آن کسب‌وکار جدیدی را راه‌اندازی کنند.

با افزایش سطح تحصیلات در جامعه سطح تحصیلات افراد پولساز نیز ارتقاءیافته است. امروزه بسیاری از بنیان‌گذاران شرکت‌های مطرح دنیا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

 

نمی‌توان سنی را به‌عنوان سن مطلوب برای آغاز فعالیت‌های پولسازی معین کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد پولساز می‌توانند در هر گروه سنی از نوجوانی تا پیری وجود داشته باشند.

امروزه با ورود اینترنت به بازار کار نوجوانان و جوانان بیشتری در بین متخصصان خلق ثروت و پولسازی حضور یافته‌اند.

 

جایگاه اجتماعی افراد پولساز:

قرار نگرفتن فرد در جایگاه اجتماعی مورد انتظارش سبب می‌شود تا به‌سوی فعالیت‌های پولساز برانگیخته شود. مطالعات نشان می‌دهد که هیچ یک از متغیرهای قدرت جایگاه رتبه و سمت به‌تنهایی باعث ایجاد انگیزه برای پولساز شدن نمی‌شوند؛ اما هنگامی‌که بین جایگاه اجتماعی فرد و انتظارش فاصله باشد به‌سوی رفتارهای متفاوت برانگیخته می‌شود.

 

این مقاله بخشی از کتاب متخصص پولساز  17 راهکار تبدیل مهارت به ثروت در ایران نوشته جواد احمدی است.

برای تهیه و دانلود کتاب کامل لطفا به لینک زیر بروید:

کتاب چاپی متخصص پول ساز
             کتاب متخصص پولساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.