چگونه بهترین انتخاب محل سرمایه گذاری را داشته باشیم؟

راه حل وفادارسازی مشتریان

انتخاب محل سرمایه گذاری

یکی از مهم ترین انتخاب های هر فرد در زندگی انتخاب های محل های سرمایه‌گذاری است.

ما در چه محل سرمایه‌گذاری می کنیم؟

در روز اول شاید خیلی مهم نباشد و فرقی نکند.

اینکه شما الان 50 میلیون تومانتان را یک زمین در تهران یا کلانشهرها خریده اید و یا فرد دیگری رفته در یک روستا یا خارج از شهر 50 میلیون تومان زمین خریده است.

10 سال بعد زمینی که شما خریده اید با توجه به این که اگر انتخاب مناسبی داشته باشید و محل زمین تان در جای خوب باشد به عنوان مثال ارزش زمین شما 500 میلیون تومان شده است اما فردی که در یک روستا یا خارج از شهر زمین خریده است ارزش زمینش شاید 100 میلیون تومان شده است.

فردی که در جای نامناسب زمین خریده و سرمایه گذاری کرده است نیز 50 میلیون تومان از محل سرمایه‌گذاری سود کرده است و درآمد داشته و بسیار خوشحال است که پول خود را 2 برابر کرده است اما شما با همان میزان سرمایه گذاری حدود 10 برابر یعنی 450 میلیون تومان سود کرده اید.

این تفاوت از کجاست؟

سرمایه گذاری و انتخاب محل سرمایه گذاری مناسب است که می‌تواند برای ما درآمد پایدار بسازد و می توانیم روی آن درآمد حساب کنیم و درآمدی همیشگی باشد.

سرمایه‌گذاری می تواند برای شما درآمد پایدار بسازد.

می خواهم یک ایده را با شما در میان بگذارم

به جای اینکه فرزندتان را در یک دبستان یا دبیرستان غیرانتفاعی ثبت‌نام کنید برنامه‌ای به شما میدهم که در پایان دوران تحصیل فرزندتان وقتی که دیپلم می گیرد درآمدش از یک پزشک بیشتر باشد.

با انجام این سرمایه گذاری که می گوییم به این درآمد خواهد رسید البته این روش سرمایه گذاری چند میلیونی و یا چند ده میلیونی نمی‌خواهد همان خورده پول هایش را می گویم که می تواند در پایان تحصیلات دبیرستان مانند یک پزشک دستمزد و درآمد داشته باشد و این به نوعی درآمد پایدار است.

 درآمد یا صید است یا آب باریکه.

یکی از ویژگی های آب باریکه استمرار آن می باشد

اگر ما دستمزد بگیر هستیم و ماهی ۲ یا ۳ میلیون تومان درآمد داریم هر ماه این درآمد را دریافت می‌کنیم و خیالمان راحت است که آخر هر ماه پولمان را دریافت می‌کنیم اما آن کسی که درآمد را صید می کند یک بار صید می کند اما چهار بار صید نخواهد داشت.

روش هایی را که برای صید کردن به شما آموزش می دهیم که آنها نیز استمرار داشته باشد.

یعنی ما درآمد را به صورت صید می خواهیم ولیکن برای همیشه می خواهیم.

یعنی همیشه در حال صید کردن باشیم.

کارفرما سود دارد اما دردسر هم دارد و بعضی مواقع نمی تواند کسب درآمد کند.

اما سرمایه گذاری این طور نیست سرمایه گذار می تواند صید پایدار برای خودش ایجاد کند به عبارتی درآمد پایدار برای خودش بسازد.

در چه حوزه هایی می توانید سرمایه گذاری کنید؟( البته به غیر از تولید که آن را کنار می گذاریم )

سرمایه گذاری معمولا در چهار حوزه انجام می گیرد

  1. حوزه ملک

 

چگونه در حوزه ملک سود بیشتری ببریم

خرید و فروش ملک و ساخت ساز می تواند درآمد پایدار داشته باشد و حتما افرادی را می شناسید که در حوزه ملک وارد شده‌ و سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به ثروت های آنچنانی دست یافته اند یا با خرید و فروش زمین و توسعه زمین های شان و با ساخت و ساز آنها.

  1. حوزه طلا

سرمایه گذاری سکه طلا

حوزه طلا نیز یک حوزه سرمایه‌گذاری است.

3.ارز

چگونه در بازار سکه سرمایه گذاری کنیم

خرید و فروش ارز در هر کشوری یک حوزه سرمایه‌گذاری است در کشور ما خیلی خوب نیست ولی به عنوان یک حوزه سرمایه‌گذاری تعریف می‌شود.

 

نکته:

یک سود حاصل از سرمایه گذاری داریم و یک افزایش قیمت از محل تورم.

در حال حاضر تورم مدنظر ما نیست.

این که شما یک کالایی را به قیمت ۱۰۰ تومان بخرید و سال بعد قیمت آن ۱۲۵ تومان شده باشد شما در تورم ۲۵ درصدی با خرید این کالای صد تومانی سود نبرده اید.

اما اگر کالا یا زمینی را امروز  ۱۰۰ تومن خریدید و سال بعد با تورم ۲۵ درصدی کالا یا زمین شما را از شما ۴۰۰ تومان می‌خرند مابه‌التفاوت ۱۲۵ تومان تا ۴۰۰ تومان شما سود شما است چون شما تورم را ۲۵ درصدش را پر کردید و مبلغ فروش بالاتر از 125 تومان سود حاصل از سرمایه گذاری شما است.

4بازار سهام و بازار سرمایه

بازار سرمایه

افراد می توانند به عنوان یک سرمایه گذار در این حوزه فعالیت کنند.

تمام این چهار حوزه سرمایه‌گذاری درآمد پایدار می‌سازند و همه آنها یک‌سری مزیت‌هایی دارند و نقاط ضعفی نیز دارند تهدیدهایی نیز در هر یک از این چهار حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد.

مثالی از حوزه ملک که شما بیشتر با آن آشنایی دارید:

فردی ملکی را ۱۰۰ میلیون تومان یا ۱۵۰ میلیون تومان می خرد و آن را به امید اینکه ۵۰۰ میلیون تومان بفروشد نگهداری کرده است اما اگر در انتخابش (در خرید زمین) اشتباه کرده باشد سرمایه گذاری اش از آن نوع انتخاب هایی است که با یک اشتباه تا آخر راه را به خطا رفته است و دیگر آینده برایش روی خوشی ندارد.

اما اگر انتخاب خوبی داشته باشد زندگی برایش بهشت خواهد شد.

از اینرو انتخاب ها در سرمایه گذاری خیلی مهم هستند.

همه فکر می‌کنند برای موفقیت باید مدرک دکترا داشته باشیم ولی ما خیلی ها را سراغ داریم که مدرک دکترا ندارند ولی در سرمایه گذاری هایشان خیلی موفق بوده اند و انتخاب های خوبی انجام داده اند.

به عنوان مثال شاید افرادی را ببینید که بی سوادند اما تصمیم ها و انتخاب های فوق العاده ای را اتخاذ می کنند و برای خرید ملک محل هایی در تهران و کلانشهرها انتخاب می کنند که فردی با دکترای اقتصاد هم نمی‌تواند تا آنگونه تشخیص درست و صحیحی بدهد این درحالی است که سوادی هم ندارند.

پس نتیجه می گیریم در سرمایه گذاری  سواد فرد نشان دهنده انتخاب درست او نیست حتی هوش زیاد نیز نشان دهنده انتخاب درست نیست.

مثلاً می گویند او فرد باهوشی است اما انتخابهایش درست نیست و همان فرد باهوش موقع انتخاب شاید بدترین انتخاب را هم انجام بدهد.

انتخاب‌ درست یک معیار مهم است.

 

البته در ابتدای راه نگران نباشید شاید با خود بگویید که من کارشناس این کار نیستیم و سرمایه گذاری بلد نیستم شما در ابتدا می توانید از مشاوره متخصص

استفاده کنید

یعنی شما پولی برای سرمایه گذاری دارید و یا اصلاً می‌خواهید به تحصیل در دانشگاه بپردازید میروید یک مشاور پیدا می کنید که بگوید کدام دانشگاه و چه رشته ای بروید.

یا می‌خواهید بروید زمینی بخرید اصلا بلد نیستید کدام زمین خوب یا کدام زمین بد است و به همه زمین‌ها به یک چشم نگاه می کنید ولی یک کارشناس می گوید در این منطقه زمین بخر و یا در آن منطقه دیگر زمین خریداری کن در آن کوچه خریدی انجام نداده یا عرض کوچه را در نظر بگیر در این شهر سرمایه گذاری نکن یا در آن شهر دیگر ملکی را بخر و همه اینها را کارشناس و متخصص آن حوزه به شما می‌گوید و مشاوره می‌دهد.

پس نیاز است که ما در همه حوزه‌ها متخصص باشیم و می‌توانیم از مشاورین آن حوزه هم استفاده کنیم در غیر این صورت اگر کسی خودش برای انتخاب محل سرمایه گذاری در حوزه ای دانش نداشته باشد و از مشاور نیز استفاده نکند فقط به احتمال ۵ درصد آن هم به طور تصادفی ممکن است موفقیت به دست آورد و ۹۵ درصد موفقیت ها تصادفی نیست ونتیجه انتخاب درست است.

حالا ما شاید بگویید افردی را می شناسید که  خیلی خوب پول در می آورند شاید آن تصادفی به آن موفقیت رسیده اند ولی ۹۵ درصد دیگر را نمی توانید این گونه پیدا کنید. چون این یک مورد تصادفی بوده و  اگر می توانید ۱۰۰ مورد دیگر این گونه پیدا کنید.

آدم های موفق انتخاب درست انجام می‌دهند و در انتخاب درست یا خودشان متخصصصند و یا در واقع از یک متخصص و یک مشاور استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *