پادشاه بازی با مشتری

شناخت محصول‌های پولساز

در این مقاله یاد می‌گیرید چگونه نیازهای مشتری را بشناسید و چطور با اعتمادسازی متقاعدسازی و ابزارهای بازاریابی مدرن آشنا می‌شوید!

 

نیازهای پولساز مشتریان

شناخت محصول‌های پولساز

اعتمادسازی آن روی سکه پولسازی

کیفیت محصول یک وظیفه است نه محبت

مبادله معامله رابطه

بازارشناسی بازارسازی بازارداری

 

در بازاریابی باید از نیازها و خواسته‌ها و تقاضای مشتریان آگاه باشیم و دائماً نیاز مشتریان و مخاطبان خود را ارزیابی و تحلیل کنیم؛ زیرا در بازارهای پیچیده امروز نیازهای مشتریان ما دائماً در حال تغییر است. اگر تا دیروز رفع نیاز تشنگی مشتریان فقط از طریق آب‌لوله‌کشی ممکن بود امروز دسته‌ای از مشتریان نیاز تشنگی خود را با آب‌معدنی‌هایی با برندهای مختلف رفع می‌کنند که در بسته‌بندی‌های شکیل به بازار عرضه می‌شود.

بر همین اساس تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات باید در متن بازار باشند و باید کاملاً بازار و لمس کنند و از تغییراتی که داخل بازار هدف و در فکر و ذهن مش

تریان به وجود می‌آید مطلع باشند. انسان‌ها از خودرو فقط این توقع را داشتند که راه برود و کالایی را حمل کند؛ اما امروز خواسته مشتریان از خودروسازان تغییریافته است. مشتریان امروز به خودروهایی نیاز دارند که شیک کم‌مصرف و بادوام باشند. پس آگاهی از مشتریان و اطلاع از تغییرات به وجود آمده در نیازها و انتظارات آنان از نکات مهمی است که یک بازاریاب باید از آن اطلاع داشته باشد و دائماً اطلاعات به‌دست‌آمده را تجزیه‌وتحلیل کند.

 

شناخت محصول‌های پولساز:

یکی از مباحثی که در بازاریابی باید در مورد آن بحث شود مبحث محصولات و خدمات است. تا زمانی که شناخت درستی از محصولات و خدمات خود نداشته باشیم نمی‌توانیم برای آن‌ها بازار مناسبی پیدا کنیم. یک ویزیتور و بازاریاب ملزم است که حتماً محصول و خدمات خود را خوب بشناسد.

 

معمولاً تولیدکنندگان خدمات و محصولات بازاریابان خوبی هم برای آن محصولات و خدمات به شمار می‌آیند زیرا اطلاعات کاملی از محصولات خود دارند و تمام جزئیات آن‌ها را به‌خوبی می‌شناسند و به‌راحتی می‌توانند سؤالات و ابهامات مشتری در مورد محصول را پاسخ داده وبرطرف نمایند؛ بنابراین هنگام استخدام و به‌کارگیری فروشنده و بازاریاب باید حتماً دقت کنید که وی اطلاعات کاملی از محصول و خدمات شما داشته باشد. تمام کارکردها کاربردها مزیت‌ها و نقاط قوت محصول و خدمات را کاملاً بشناسند. علاوه بر این بازاریاب باید نقاط ضعف محصول را نیز بخوبی بشناسد.

 

یک بازاریاب نباید هیچ‌وقت به مخاطب و مشتری خود دروغ بگوید.

 

شرکت‌های بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند که باید نقاط ضعف خدمات و محصولات خود را هم بگویند. جالب این‌که در تکنیک‌های فروش وقتی فروشنده برخی از نقاط ضعف خدمات و محصولات خود را می‌گوید مشتری بیشتر به او اعتماد می‌کند تا اینکه فقط از نقاط قوت محصول خود تعریف کنند.

 

اعتمادسازی آن روی سکه پولسازی

یکی از مهم‌ترین اصول و نکته‌ها درفروش حرفه‌ای جلب اعتماد مشتری است.

 

اعتماد پایه فروش و بازاریابی است.

 

مفهوم دیگری که باید در بازاریابی به آن توجه کنیم ارزش رضایت و کیفیت است. ما باید دقیقاً بدانیم چه ارزش‌هایی را برای مخاطبان و مشتریان خود ایجاد می‌کنیم و از چه طریق و کانال‌هایی می‌توانیم رضایت مخاطب و مشتری خود را جلب کنیم. چرا باید کیفیت خدمات و محصولات خود را ارتقا دهیم؟ اصولاً کیفیت در کسب‌وکار و تجارت به چه معناست؟

 

کیفیت محصول یک وظیفه است نه محبت

یک شرکت تولیدکننده قطعات خودرو که میل‌لنگ تولید می‌کند موظف است از فلزات مرغوب استفاده کند. این شرکت نمی‌تواند استفاده از فلزات مرغوب خود را جزو کیفیت کار خود قلمداد کند. اگر این شرکت از فلزات نامرغوب در تولید میل‌لنگ استفاده کند نمی‌تواند بگوید که کیفیت کار خود را پایین آورده است بلکه این شرکت به وظایف خود به‌درستی عمل‌نکرده است و مستوجب جریمه است.

 

کسی که فروشنده آبگرمکن است نباید نصب آبگرمکن را جزو موارد و مسائل کیفی خود مطرح کند. چون نصب درست آبگرمکن جزو وظایف وی است. پس متخصص پولساز باید بداند که چه نوع خدمات و محصولاتی وظیفه است و انجام چه‌کارهایی باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود و چه‌کارهایی را باید جزو کیفیت محصولات قلمداد کنند.

مبادله معامله رابطه

یکی دیگر از مفاهیم کلیدی بازاریابی بحث آشنایی خود افراد پولساز با مفاهیم مبادله معامله و رابطه است. یک بازاریاب باید تکنیک‌ها و شیوه‌های مبادله را کاملاً بشناسند و بداند که با بازار هدف و مشتریان خود چگونه مبادله و معامله کنند؛ و شیوه برقراری ارتباط با مخاطبان خود را بدانند.

در بخش پایانی کتاب متخصص پولساز که در مورد تبلیغات صحبت می‌کنیم خواهیم گفت که چگونه می‌توانیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم. یکی از دلایل عمده شکست کسب‌وکارها این است که نمی‌توانند با مشتریان هدف خود ارتباط خوب و اثربخشی برقرار کنند و راه رسیدن به مشتری و بازار را اشتباه طی می‌کنند.

ابزارهای متداول بازاریابی

 

  • جشنواره‌ها و جوایز
  • مکان‌های توزیع
  • وسایل حمل‌ونقل
  • شبکه‌های ارتباطی
  • قیمت
  • تبلیغات

 

همه یافته‌ها را باید اجرا کرد و هم‌زمان با آن فرآیند تولید و فروش محصول را کنترل ارزیابی مدیریت و رهبری نمود. باید از تمام این ابزارها برای کسب ثروت استفاده کنید و این ابزار را مانند محصولات بسیار خاص شما که معمولن در معرض دید مشتریان در ویترین می‌گذارید و هر وقت یکی از آن‌ها بفروش رفت محصول بهتری جایگزین محصول قبلی می‌کنید باید تمام حواستان به ابزار بازاریابی باشید و دائمن آن‌ها را بهینه کنید.

 

یک بازاریاب نباید هیچ‌وقت به مخاطب و مشتری خود دروغ بگوید. شرکت‌های بزرگ به این نتیجه رسیده‌اند که باید نقاط ضعف خدمات و محصولات خود را هم بگویند.

 

این مقاله بخشی از کتاب متخصص پولساز  17 راهکار تبدیل مهارت به ثروت در ایران نوشته جواد احمدی است.

برای تهیه و دانلود کتاب کامل لطفا به لینک زیر بروید:

کتاب چاپی متخصص پول ساز
             کتاب متخصص پولساز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.