چگونه با هدف‌گذاری دوباره محتوا به سادگی کسب و کارتان را رشد بدهید؟

الگوی مشتری ایده آل

هدف‌گذاری دوباره محتوا چیست؟

با تولید محتوا، یاد خواهید گرفت که چطور ایده‌ها را از ذهنمان بیرون آوریم و آنها را به صورت یک بخش موثر از محتوا قالب‌بندی کنیم


به علاوه، شما برخی اشتباه ‌‌های گرامری را یاد می‌گیرید که باید از آنها پرهیز کنید. گاه یک استفاده اشتباه ساده از یک کلمه به جای کلمه ی دیگر می‌تواند مخاطبان شما را منصرف کند.

ضرورت هدف گذاری دوباره محتوا

هدف گذاری دوباره از آن دسته اصطلاحاتی است احتمالا از این به بعد بیشتر در فضای تجارت اینترنتی با آن مواجه خواهید شد. با اینکه این اصطلاح خیلی هم جدید نیست، من به شخصه سالها است که در حال نوشتن و صحبت کردن درباره آن هستم! شما برای رسانه های اجتماعی، وبلاگ، وبینار و … محتوا تولید می کنید. این حجم از تولید محتوا ممکن است در برهه هایی شما را کلافه کند. برای متعادل ساختن این فشار، هم اکنون فرآیند هدف گذاری دوباره را شروع کنید. هدف گذاری دوباره شما را قادر می سازد تا به ازای هر قطعه از محتوایی که تولید می کنید مسافت به مراتب بیشتری را بپیمایید.

از کجا باید شروع کرد؟

محتوای فعلیتان را بررسی کنید

اولین قدم در هدف گذاری دوباره محتوا، حداکثر استفاده از چیزی است که در اختیار دارید. این تجربه ای است که از همکاری با کار آفرینان به دست آورده ام. آنها غالبا اهمیت دسترسی به محتوای زیاد و باکیفیت را به من گوشزد می کردند و خودشان را مثال می زدند، ولی به محض اینکه دسترسی به محتوایی که از آن صحبت می کردند را از آنها می خواستم با عبارت به شدت ناامید کننده ” …بایدد پیدایشان کنم” مواجه می شدم. پس بیایید از ابتدا شروع کنیم:

همه محتوایی که تولید کرده اید را از هارد کامپیوتر خود بیرون کشیده و به آنها نگاهی بی اندازید. سپس مواردی که در پایین به آنها اشاره شده را در مورد آنها بررسی کنید:

. کدام محتوا کاملا تاریخ گذشته است و دیگر نمی توان درباره آن کاری انجام داد؟

. کدام محتوا به ویرایش نیاز دارد؟

. کدام محتوا باید به همان شکل قبلی باقی بماند؟ به تعبیری دیگر کدام محتوا اعتبارش به اندازه زمانی است که آن را می نوشتید؟

. به چه موضوعاتی کمتر پرداخته اید که اکنون می توانید به آن بپرداید؟

ارزیابی عملکرد محتوای تولید شده

شما بایستی همیشه محتوایی را که تولید و منتشر کرده اید را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام محتوا بهترین عملکرد را داشته است. به عبارتی دیگر، شما باید بدانید کدام محتوا به لحاظ ترافیک، نظرات، به اشتراک گذاشته شدن و … بیشترین درگیری را ایجاد کرده است. نگاهی دقیق به محتوا بی اندازید و از خودتان بپرسید چرا محتوای مذکور عملکرد خوبی داشته است. از اطلاعاتی که به دست می آورید برای ایجاد محتوای جدید استفاده کنید. اولویت انتشار و هدف گذاری دوباره با محتوایی است که بهترین عملکرد را داشته باشد چرا که یک بار خودش را ثابت کرده است و احتمال موفقیت دوباره آن بسیار زیاد است.

تا به اینجا بایستی لیست قابل توجهی از محتوا برای هدف گذاری دوباره آماده کرده باشید.

هنگامی ‌که شما به یک نویسنده موثر تبدیل شده و آماده شروع تولید محتوا می‌شوید، متوجه خواهید شد که چطور ارزش محتوای خود را از طریق هدف‌گذاری دوباره گسترش دهید.

 

وقتی که نوبت به خروجی محتوا می‌رسد، یک بازاریاب محتوای خردمند به دنبال کارایی است.

 

هدف‌گذاری دوباره محتوا یک روش ایجاد محتوایی قوی برای بازآفرینی محتوا به قالب‌های مختلف است که به خودتان امکان تولید محتوای بیشتر با سرعت بیشتر را می‌دهید.

 

در این فصل، یاد خواهید گرفت که چطور به صورت کاملا عملی فرصت‌های هدف‌گذاری دوباره را، قبل از اینکه یک قطعه محتوا ایجاد شود، شناسایی کنید، همچنین، چطور یک قطعه محتوای موفق را پس از آنکه ایجاد شد، هدف‌گذاری دوباره کنید.

 

همچنین یاد خواهید گرفت که چطور یک محتوای یکسان را در چند بستر مختلف منتشر کنید – راه فوق‌العاده‌ای برای آنکه ارزش محتوای با کارایی بالای خود را گسترش دهید.

تولید محتوای بیشتر یا ترویج آن:

هنگامی‌ که یاد گرفتید که چطور یک قطعه محتوا را هدف‌گذاری دوباره کنید، خواهید دانست که چطور محتوای خود را به صورت موثر  ترویج دهید.

 

اغب بازاریابان وقت زیادی را برای تولید محتوا می‌گذرانند، به جای آنکه در واقع باید بیشترین وقت را برای ترویج محتوا، و آگاهی مخاطب از تولید محتوا در نظر بگیرند.

هنگامی‌که نوبت به ترویج محتوا می‌رسد، باید تقریبا 40% وقت خود را صرف ایجاد محتوا و 60% وقت را صرف ارتقای محتوا کنید.

 

چگونه محتوا را از طریق کانال‌های توزیعی خود، مانند ایمیل و شبکه‌های اجتماعی، ترویج دهید؟

 

تاکتیک‌های خاصی را درباره اینکه چگونه محتوای خود را ترویج دهید تا اطمینان حاصل کنید که در روش خود موثر هستید، به شما نشان خواهیم داد.

 

هنگامی ‌که یاد گرفتید که چطور یک قطعه محتوا را ترویج دهید، خواهید دانست که چطور تاثیر آن را تحلیل کرده و اندازه بگیرید.

 

ایجاد محتوا چه سودی خواهد داشت، اگر ندانید که نتیجه‌بخش هست یا نه. این فصل به شما کمک می‌کند که معیارها و نقاط داده‌ای مختلف را برای ردیابی و سنجش آنکه آیا اولویت‌های شما موفقیت‌آمیز هستند یا نه، بشناسید.

 

به این طریق تجارت شما دائما در حال رشد و در حال یادگیری است، بر خلاف انجام دادن همان کار قدیمی، زیرا این کاری است که همیشه کرده‌اید.

 

همچنین یاد خواهید گرفت که چطور نتایج تلاش‌های محتوایی خود را با بقیه تیم و همکاران خود در میان بگذارید.

هنگامی که یاد گرفتید که چطور تاثیر تلاش‌های بازاریابی محتوای خود را تحلیل و اندازه‌گیری کنید، آن‌گاه این روند با  مسیری که به شما در توسعه یک ذهنیت بازاریابی رشد کمک می‌کند، به پایان خواهید رساند.

درک چگونگی خلاق بودن و تمایل به جستجوی فرصت‌های جدید، چیزی است که شما را از رقبایتان و دیگر تولیدکنندگان محتوای فوق‌العاده مجزا می‌کند.

چیزی که امروز نتیجه می‌دهد، ممکن است فردا لزوما نتیجه ندهد.

 

همیشه وضعیت کنونی را به چالش بکشید. همیشه به دنبال فرصت‌های جدید باشید.

 

چطور یک طرز فکر بازاریابی رشد را درون سازمانتان القا کنید و چطور قیف رشد خود را مدیریت کنید.این موضوع به خصوص، با دورنمای همیشه در حال تغییر رسانه‌های دیجیتال اهمیت می‌یابد.

و همه چیز به تبدیل شدن شما به یک بازاریاب محتوای قوی‌تر، ناب‌تر، استراتژیک‌تر کمک می‌کند.شما در عمل نگاهی به یک کمپین بازاریابی محتوای موفقیت‌آمیز خواهید انداخت.

در ادامه به چگونگی هدف گذاری دوباره محتوای قدیمی پرداخته ایم:

. با استفاده از از پست هایی که در وبلاگتان قرار می دهید برای جذب مخاطبان هدفتان از پلت فرم های اجتماعی استفاده کنید.

. به منظور ایجاد محتوا برای شبکه های اجتماعی از ایده های کلیدی استفاده شده در محتواهای قدیمی استفاده کنید.

. به منظور ایجاد تصاویر گرافیکی انگیزشی از ایده های کلیدی ارائه شده در محتوا ارائه شده توسط خودتان استفاده کنید. آیا نکته ای وجود دارد که بخواهید با تصاویر به آن اشاره کنید؟ همچنین می توانید این تصاویر را در شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ های سایتهای مرتبط با شما به اشنراک بگذارید.

. از ایده های کلیدی برای ایجاد ویدیو استفاده کیند. چنین کاری مخصوصا هنگامی بیشترین تاثیر را دارد که گزارش، کتاب الکترونیکی یا برنامه آموزشی آنلاین داشته باشید. می توانید به راحتی آن اطلاعات را ساده سازی کرده و از آن ویدیو به منظور ایجاد انگیزه فروش استفاده کنید.

. از ترکیب قطعات کوتاه محتواهای مرتبط تولید شده به منظور برگزاری رویداد های زنده، ایجاد کتاب الکترونیکی یا برنامه های آموزشی آنلاین استفاده کنید. احتمالا تا به حال به اندازه کافی اطلاعات منتشر کرده باشید که از ترکیب کردن آنها بتوانید محصول کامل تری بوجود آورید. همچنین می توانید از پست های وبلاگ برای ایجاد گزارش استفاده کنید. این گزارش ها می توانند در غالب کتاب الکترونیکی و یا کورس های قابل دانلود مورد استفاده قرار بگیرند.

. با ظبط کردن رویداد های زنده و تفسیر و بررسی آنها، می توانید محتوای نوشتاری بیشماری تولید کرده و آنها را در وبلاگ، خبرنامه و یا به منظور داانلود در وبسایت قرار دهید.

. به نقل و نفسیر ویدیو ها بپردازید و از اطلاعات به دست آمده در وبلاگتان استفاه کنید.

. آمار و حقایق کلیدی را جمع آوری کرده و از آنها برای تولید اینفوگرافی استفاده کنید.

. محتوای قدیمی را بررسی کرده و در پی فرصت هایی برای بروز رسانی آنها با استفاده از فکت ها، نمونه ها و اطلاعات جدید باشید.

. چگونگی استفاده از محتوای قدیمی در فرمت های متفاوت را بررسی کنید. برای مثال می توانید از نقدهای محصولات برای قیاس محصولات جدید استفاده کرد.

فهرست ایده هایی که می توان ار آنها استفاده کرد بی پایان است و با برنامه ریزی مناسب و درخور می توانید هر قطعه محتوایی را که تا به حال تولید کرده اید دوباره هدف گذاری کنید. عامل کلیدی، اعمال تغییرات کوچک در محتوا است تا بتوانید به ارزش و انسجام اطلاعات ارائه شده به مشتریانتان بی افزایید.

اتخاد یک استراتزی برای هدف گذاری دوباره محتوا تنها یک روش برای ارتقای سطح بازاریابی محتوا است. نتیجه داشتن چنین استراتژی، استفاده حد اکثری از منابع است و صرفه جویی در زمان ، انرژی و پول را برایتان به دنبال خواهد داشت.

 منبع :

نویسنده: کارن ریپولی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.